Monday, February 19, 2018

KONTROLIŠETE LI REDOVNO PNEUMATIKE


                                 Tema u autoindustriji koja nije toliko atraktivna jeste redovna kontrola pritiska u pneumaticima. Često mislimo da se taj pritisak u pneumaticima podrazumeva kao jedna konstantna nepromenljiva vrednost. Naravno da je to pogrešno razmišljanje. Pokušaćemo i da pojasnimo.
                                 Krenučemo od osnovnih informacija gde se nalazi tehnička preporuka proizvodjača koliko je dozvoljen max pritisak pneumatika kada je vozilo u svakodnevnoj upotrebi i koliki je pritisak u pneumatiku kada je vozilo težinski opterećeno. Takve tehničke preporuke se nalaze na stubu kod vozačevih vrata ili se nalaze na poklopcu od rezervoara goriva. Na nalepnici je pored preporučene dimenzije pneumatika odštampana i max vrednost pritiska tog pneumatika. Ono što najčesće preporučujemo našim klijentima jeste da u vreme leta kada su temperature visoke svoje pneumatike pumpaju azotom zbog osciliacija pritska u pneumaticima usled uticaja spoljne temperature. Naše iskustvo jeste da i prekomerna napumpanost pneumatika isto šteti kao i kada pneumatik nije dovoljno napumpan. Nepravilno napumpani pneumatik dovodi do nekih anomalija i mi ćemo ih navesti

  - deformacija samog pneumatika
  - smanjenje veka trajanja pneumatika
  - veća potrošnja goriva
  - nesigurnija upravljivost volanom
  - neudobnija vožnja


No comments:

Post a Comment