Thursday, January 18, 2018

ŠTA JE I ČEMU SLUŽI EGR - VENTIL?

                                   Ovom blogu je kumovao naš drug i klijent Nebojša Stanković, njegov auto ljubimac je počeo da kašljuca i pomalo štekće u brzinama i krivinama kuda su zajedno jezdili. Ustanovljeno je da auto ima određene probleme i da je potrebno obratiti pažnju na EGR ventil.

                                  Prvi put u auto industriji EGR ventili se pojavio krajem 60-tih godina. To je bio još jedan početak proizvodnje automobila sa savremenijim motorima. U masovnu proizvodnju EGR ventil je 1973. g., uveo Chrysler i tako je svojim motorima uspostavio najoptimalniju temperaturu motora. EGR ventil ima ulogu da smanji misiju kancerogenog CO2 u sistemu za izduv motora i kao takav obavezan je u primeni EURO motora sa benzinskim i dizel sagorevanjima. Praktično upotreba ovog ventila je dovela do smanjenja oko 30 posto izduv lošeg CO2 kroz auspuh iz motora u atmosferu. Vlasnici benzinskih motora u velikom procentu nemaju uopšte problema sa kvarovima na EGR ventilu, dok vlasnici dizel motora imaju potrebu za čisćenjem, održavanjem ili zamenom ventila. Naveščemo par elemenata koji utiču na eventualni kvar EGR ventila.

- loš kvalitet goriva
- nepoštovanje intervala kod malog ili velikog servisa
- neredovno održavanje motora
- česta vožnja na kratkim relacijama

Naveščemo i neke elemente iz našega iskustva koji ukazuju na mogući kvar EGR ventila.

- rad motora u SAFE modu
- nestabilan rad motora
- povećana potrošnja goriva
- gušći i tamniji dim koji izlazi iz auspuha
- nedovoljna snaga motora....

                                      Kada bismo davali neki savet vezan za EGR ventil verovatno bi glasio - jednom mesečno sedite u vaše vozilo u vremenskom intervalu od 20-tak minuta vozite automobil na otvorenom putu u većem obrtnom momentu, naravno u granicama saobraćajom propisanih brzina.

No comments:

Post a Comment